Buddhista Gyermeknevelés

A mindennapos meditációval az elme lecsendesítését gyakoroljuk. A meditáció segít nyugalomba és egyensúlyba kerülni. Ezzel a módszerrel kapcsolatot teremthetünk lényünk halhatatlan részével. A meditációs gyakorlat kezdetén gondolataink lelassításán dolgozunk, majd némi gyakorlás után megtanuljuk teljesen megállítani a gondolatainkat. A meditációs gyakorlat haladó fokán megtanulunk belépni a meditáció tetőpontjába, a Samadhi nevű állapotba. A Samadhiban a tudat teljesen egyesül a Nirvánával, az élet esszenciájával.

A meditáció feltölt, és a tudatosság fényes állapotaiba juttat. Kitisztítja az elmét, és felébreszti az intuíciót. A meditáció örömtelivé és ragyogóvá tesz. A meditáció összekapcsol az univerzum erejével, így képesek leszünk elvégezni mindennapi feladatainkat. A kitartóan végzett meditáció végül megvilágosodáshoz vezet. Minden egyes meditáció - beleértve a legelső meditációt is - egyre fényesebb tudatállapotba juttat. Minden egyes meditáció közelebb visz a megvilágosodáshoz.

A meditáció gyakorlásának sokféle módja létezik manapság. Általában a test energiaközpontjaira, vagy egy képre összpontosítanak, mantráznak, vagy légző gyakorlatokat végeznek. A módszertől függetlenül mindegyiknek ugyanaz a célja: a gondolatok megállítása. Mikor a gondolataink megállnak, kapcsolatba kerülünk a fény, az erő, a bölcsesség, a tiszta tudatosság világaival. Látni fogod, hogy minden egyes meditáció egyre több tisztaságot és erőt visz az életedbe. A legfontosabb a kitartó gyakorlás és hogy soha ne minősítsük a meditációnkat. A meditáció gyakorlást igényel, ezért ne várjunk túl hamar túl sokat. Ha az elménk meditáció közben elkalandozik, ne csüggedjünk el, csak finoman irányítsuk vissza a gyakorlatra.

Előkészületek

Különíts el egy helyet a szobádban, amit csak meditációra használsz.
Feldíszítheted gyertyával, virágokkal, füstölővel.
Minden nap szánj egy kis időt a meditáció gyakorlására.
A meditáció nagyon hatékony reggel egy frissítő zuhany után, mielőtt beindul a napod. A másik legalkalmasabb időpont a meditációra este, lefekvés előtt.

Végy egy zuhanyt, vagy mosd meg a kezed és az arcod meditáció előtt.
A víz felfrissít és semlegesíti az aurában felhalmozódó nehéz energiákat. Jó, ha nem eszel túl sokat meditáció előtt, és nem vagy nagyon álmos, vagy fáradt.

Fontos, hogy a meditáció alatt egyenesen tartsuk a hátunkat, akár a földön, akár egy széken ülünk. Az energia a gerinc mentén áramlik fölfelé, biztosítsunk egyenes utat a számára.

Meditáció

A csakra meditáció a finom-fizikai testben, az aurában található energiaközpontokra, más néven csakrákra történő összpontosítást jelent. Ezek az energiaközpontok egy nem fizikai energia vezeték, a sushumna mentén helyezkednek el. Az energiatestben lévő sushumna a fizikai testben a gerincoszlopnak felel meg. A gerinc alján kezdődik, és a "harmadik szemnél", a két szemöldök között, tőlük kissé feljebb végződik. A sushumna mentén, különböző pontokon hét fő csakra található. A kundalini - vagy más néven chi, prana, nyers energia - a gerinc tövénél helyezkedik el az egyes csakrában. A csakrameditáció során a kundalini energia az egyes csakrából a susumnán keresztül a homlokon található 3. szemig emelkedik fel, ahol a sushumna végződik.

A csakrameditáció során a hét fő energiaközpont közül háromra fókuszálunk.
"Fókuszálás" alatt azt értjük, hogy figyelmünket egyenként az adott csakrának megfelelő testrészre irányítjuk. Azáltal, hogy fókuszálunk az energiaközpontra, aktiváljuk azt, és felszabadítjuk az energiáját. Néha segít, ha meditáció közben mutatóujjunkat finoman ráhelyezzük az adott csakrára, hogy megérezzük a helyét. Később természetesen fogjuk érezni az energiaközpontokat a testünkben.

Kezdjük a köldökcsakrával, amely kb. 2 ujjnyi távolságra található a köldök alatt. Erre fókuszálva aktiválódik az első három csakra, és hatalmas erő szabadul fel bennünk. Ez az energia képessé tesz a mindennapi feladatok elvégzésére. Itt van az akaraterő és a fizikai erő központja.

Majd menjünk tovább a "szívcsakrára". Ez a központ a mellkas közepén található, a szív tájékán. Erre a helyre fókuszálva hasznosíthatjuk a négyes és ötös csakra energiáját is. Ez a hely az egyensúly, a boldogság és a szeretet központja.

Végül, fókuszáljunk a "harmadik szem"-re. Ez a csakra a homlok közepén, a két szemöldök között, tőlük valamivel feljebb található. A bölcsesség és a szellemi látás központja.

A legjobb, ha minden csakrán ugyanannyi ideig meditálsz.
15 perces meditációnál mindegyik csakrára 5 percig fókuszálj. Hasonlóképpen, egy órás meditációnál mindegyik csakrára 20 percig fókuszálj. Ha így gyakorlod a csakra meditációt, erőt, egyensúlyt és bölcsességet viszel az életedbe.

A meditáció végén hálánk jeléül hajoljunk meg.